Nydelig sang av Jagoda Czyz.
Langfredag
Jesu Kristi lidelseshistorie, etter evangelisten Markus.
SMUK på Skjærtorsdag
Tor Harald Aanstad Olsen forteller til Tomas Barland og Olav Lemvik – og alle oss andre..
Påsken 2020
Det avholdes ingen gudstjenester i Sannidal kirke i påsken.
Men vi vil minne om andre muligheter:
NRK sender gudstjenester.
Se også: www.kirken.no – der du kan finne gudstjenester, andakter, konserter, opplegg for barn m.m.
Lokalt legges det ut stoff på Facebook-sider for Sannidal kirke og for Prosten i Bamble.
Fasteaksjonen
Konfirmantene i Sannidal har i år ikke kunnet gå rundt å samle inn penger til Kirkens Nødhjelp slik det har vært vanlig. I stedet er det opprettet en digital innsamlingsaksjon.
Se : https://www.facebook.com/donate/836666433467853/646233532607439/
Også årets fasteaksjon samler inn penger for å kunne gi penger til rent vann.
For bare 200 kroner kan vi gi en person varig tilgang til rent vann.
Hver eneste dag dør det 800 barn av sykdommer som er direkte relatert til urent vann og mangel på hygiene, og som enkelt kunne ha vært forebygd, påpeker Unicef.
Du kan fremdeles gi din støtte til Fasteaksjonen!

Avlyste gudstjenester
Biskopen i Agder og Telemark har avlyst alle gudstjenester i påsken.
Det blir heller ikke korøvelser eller Åpen kirke i ukene som ligger foran oss.
Vårens konfirmasjon er utsatt til høsten. Ny dato blir lørdag 22. august 2020.

Når verden stenger ned..
Når verden stenger ned:
Lev da som lysets barn – andakt på tredje lørdagen i fastetiden (14. mars 2020), av
Mecky Wohlenberg (prest i Gjerstad).
Vi våkner opp til en ny hverdag. Mange er tatt til side. Samfunnet har stoppet opp. I morgen på 3. søndag i fastetiden er det ingen gudstjenester i våre kirker. Men vi kan be hjemme der vi er, og vi kan synge eller lytte til salmer. Vi kan meditere over kirkeårets bibeltekster, som Ef 5,8-11: «En gang var dere selv mørke, men nå – i Herren – er dere lys. Lev da som lysets barn! Lysets frukt er all godhet, rettferd og sannhet. Prøv hva som er til glede for Herren! Ta ikke del i mørkets gjerninger, for de bærer ingen frukt. Avslør dem heller!»
Bibeltekstene i morgen forteller om Jesus sin kamp mot ondskapens makter. Kristus har overvunnet verdens mørke. Han er lyset som gir livsmot i livets motbakker. I fastetiden vil vi feste våre blikk på ham som vet om alt som holder oss fanget og fengslet. Han ser alle våre tårer. Han hører våre tause rop om hjelp. Vi møter utfordringene ikke alene.
Lev da som lysets barn! Vi skal reflektere lyset fra Jesus, og spre Guds godhet. Vi vil vise omtanke og gi en hjelpende hånd. Vi kan handle for dem som ikke kommer seg ut, og holde hverandre i våre bønner. Fastetid er å ha fokus på Gud, og nesten.
Jeg ønsker dere alle Guds gode velsignelse, og en fredfull 3. søndag i faste.
Åpen kirke
Det er ikke Åpen kirke og kveldsbønn i Sannidal kirke torsdagene 12. og 19. mars.
Avlyste gudstjenester
Agder og Telemark biskop har besluttet å avlyse alle gudstjenester i bispedømmet frem til og med neste søndag, 22. mars på grunn av Korona-viruset. Samtidig innføres det begrensinger når det gjelder begravelser, vigsler og dåpsseremonier.
Se https://kirken.no/nb-NO/bispedommer/agder/nyheter/informasjon%20om%20korona-situasjonen/
Gudstjeneste i Sannidal kirke den 15. mars blir derfor avlyst.
Gudstjeneste med dåp
Søndag 1. mars 2020 – 1. søndag i fastetiden – er det gudstjeneste i Sannidal kirke
kl. 11.00. Det er dåp av en liten gutt, og det blir sang ved menighetskoret Laudate.
Offeret denne dagen er til orgelfondet.
Velkommen til gudstjeneste!





